سالمترین غذاهایی که باید بشناسید

خوردن غذای سالم هبچوقت نمیتواند خسته کننده باشد مخصوصا اگر خوشمزه هم باشد، در این عنوان میخواهیم شمارا با بهترین مواد غذایی از سرتاسر زمین آشنا کنیم با sinox همراه باشید.

میوه ها ۱_۶

۱ . سیب

سیب سرشار از فیبر و وبتامبن C میباشد.

 

۲ .  آووکادو

آووکادو یک میوه متفاوت اما با خاصیتی فراوان میوه ای که سرشار از چربی های مفید و پتاسیم، فیبر و ویتامین C میباشد

 

۳ . موز

این میوه بسیار خوشمزه بهترین منبع پتاسیم در بین میوه هاست که همچنین سرشار از  ویتامین B6 میباشد.
و از بهتربن میوه ها برای محافظت از شما در برابر رادیکال های آزاد است.

 

۴ . بلوبری

بلوبری از بهترین میوه های سرشار از آنتی اکسیدان هاست

 

۵ . پرتغال

 

همه ما میدانیم که پرتغال منبع خوبی از ویتامین C است اا خاصیت این میوه تنها به سرشار بودن از ویتامین C ختم نمیشود و همچین دارای فیبر و آنتی اکسیدان زیادی میباشد.

 

۶ . توت فرنگی

 

میوه ای که علاوه بر زیباییش منبع بزرگی از ویتامین C و فیبر میباشد که تقریبا همه جا یافت میشود و این میوه خوشمزه دارای مقدار کمی کالری و کربوهیدرات میباشد.

 

۷ . تخم مرغ

تخم مرغ رایجترین مواد غذایی است که در این سیاره وجود دارد که در هر غذایی کاربرد دارد.
این مواد غذایی سرشار از پروتویین و دارای کلسترول بالایی میباشد.
مطالعات اخیر نشان داده که تخم مرغ غذایی بسیار سالم و مفید است.

 

گوشت ها

۸ . گوشت گاو

گوشت گاود دارای مقدار زیادی آهن میباشد که از بهترین مواد غذایی شناخته شده منبع پروتویین بشمار می آید

 

۹ . سینه مرغ

سینه مرغ کم کالری و کم چرب است و دارای پروتویین بسیار زیادی میباشد

 

۱۰ . گوشت گوسفند

گوشت گوسفند دارای مقدار بسیار زیادی امگا ۳ میباشد

 

آجیل ها و دانه ها :

۱۱ . بادام

بادام یک آجیل با خاصیت بسیار فروان است که دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین E و فیبر و آنتی اکسیدان

 

۱۲ . دانه هایی

دانه های چیا از بهترین دانه ها هستند بطوریکه ۲۸ گرم از آن دارای ۱۱ گرم فیبر و مقدار توصیه شده ای از منیزیم و کلسیوم و منگنز میباشد.
۱۳ . نارگیل

 

نارگیل دارای مقدار زیادی از فیبر و اسید های چرب غیر اشباع است

 

۱۴ . ماکادامیا یا فندق استرالیایی

ماکادامیا از مهمترین مواد غذاهاییست که دارای مقادیر زیادی فیبر و چربی های مفید غیر اشباع است که مقدار امگا ۶ آن از هر آجیلی بیستر است.
۱۵ . گردو

گردو یکی دیگر از ارزشمندتربن غذا ها دارای فیبر و چربی های مفید و ویتامبن و مواد معدنی بسیار بالاست

 

۱۶ . بادام زمینی

بادام زمینی از لحاظ مواد غذایی شامل آجیل ها نمیشود اما با این وجود در این زنجیره غذایی دسته بندی میشود.
این ماده مغذی دارای آنتی اکسیدان ها و فیبر زیادیست که یکی از بهترین غذا ها برای کاهش وزن است.

 

سبزیجات

 

۱۷ . مارچوبه

گیاه مارچوبه یک گیاه محبوب است،این گیاه میزان خیلی کمی کالری و کربوهیدرات را دارا میباسد و همچنین سرشار از ویتامین K میباشد.

 

۱۸ . فلفل دلمه

فلفل دلمه اغلب در رنگ های مختلف شامل قرمز و سبز و زرد و نارنجی یافت میشود،که منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C میباشد.

 

۱۹ . ‌کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی است که مصرف خام یا پخته شده آن، هر دو خوشمزه است.
این گیاه دارای مقادیر بسیار زیادتری فیبر و ویتامین K و ویتامین C در مقایسه با دیکر سبزیجات را داراست.

 

۲۰ . هویج

هویج از محبوبترین سبزیجات رژیمیست، بسیار ترد و خوشمزه و سرشار از ویتامین K ویتامین A و بتاکاروتن میباشد

 

۲۱  . گل کلم

گل کلم یکی دیگر از سبزیجاتی که هم ترد و خوشمزه و مهم مفید و سرسار از فیبر است.

 

۲۲ . خیار

خیار از ۹۶ درصد آب تشکیل شده که به نوع خود بعنوان یک آب رسان قوی میباشد و همچنان سرشار از ویتامبن K و دارای مقدار کمی کربوهیدرات و کالری میباشد.

 

۲۳ . سیر  سیر فوق العاده سالم و مفید است، که دارای مقادیر بالایی از آلیسین
میباسد و دارای ترکیبات فعال بیولوژیکیست که روی سلامتی تاثیر مثبت بسزایی دارد.

 

۲۴ . کلم کِیل

یک گیاه فوق العاده سرشار از ویتامین C و ویتامبن K که در چند سال اخیر واقعا محبوب و پرطرفدار بوده، و همچنین دارای فیبر زیادی میباشد.

 

۲۵ . پیاز

پیاز، یک گیاه بسیار قوی و سالم که در هر جایی یافت میشود.

 

۲۶ . گوجه

گوجه در اصل یک میوه محسوب میشود اما بعنوان سبزیجات دسته بندی میشود.
گوجه دارای ویتامبن C و پتاسیم میباشد.

 

ماهی ها و غذا های دریایی 

۲۷ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *